Category

חצי מיליון נהגים שנראו באמצעות טלפון נייד בהגה

כמעט חצי מיליון נהגים נצפו באמצעות טלפון נייד ללא מכשיר ללא ידיים בשנת 2017, ירידה של 0.5 אחוזים בשלוש השנים הקודמות, כך עולה נתוני ממשלה חדשים. עם זאת, מומחי בטיחות בדרכים הביעו סוגיה כי הנתונים היורדים הללו אינם משקפים את מה שנהגים שומרי חוק “רואים על בסיס יומיומי”.
פרסומת – המאמר הקצר נמשך להלן

נתונים שפורסמו על ידי המחלקה ל- Carry (DFT) חושפים 1.1 אחוז מהנהגים – המקבילים ל -445,000 איש – נצפו נוהגים בזמן שהם משתמשים בנייד בבריטניה הנהדרת במהלך השנה. השיעור של סקוטלנד בלבד היה 2.0 אחוז – גבוה משמעותית מהנתון של 0.6 אחוז לאנגליה וויילס.
• שש נקודות ו -200 פאונד קנס לשימוש בטלפונים ניידים בזמן הנהיגה
נהגים בגילאי 17 עד 29 היו העבריינים הגרועים ביותר, כאשר 4.0 אחוז מהדמוגרפיה שנתפסו באמצעות טלפון. עם זאת, הפיצול המגדרי היה מינימלי למדי – 1.2 אחוז מהגברים שברו את החוק, לעומת 1.1 אחוז מהנקבות.
בינתיים, מוניות ומכוניות שכירות פרטיות היו הגרועות ביותר מבחינת סוג המכונית, שכן 3.3 אחוז מהנהגים מאלו שביצעו את העבירה. בקצה השני של הסקאלה, נהגי הרכב היו הטובים ביותר בשל הציית לחוק, שהוכו רק על ידי נהגי HGV.
שיעור הנהגים המשתמשים בטלפונים ניידים היה גבוה יותר בכבישים עירוניים מאשר במקומות כפריים. בנוסף, ההפרה הייתה נפוצה הרבה יותר בסופי שבוע מאשר בימי חול והתרחשה רבים לעתים קרובות במהלך הערב.
דמויות יורדות
הנתון הכולל עבור חלק מהנהגים שביצעו את העבירה נפל במשך שלוש שנים מ -1.6 אחוזים בשנת 2014 ל 1.1 אחוז בשנת 2017, אם כי הנתון האחרון אינו כולל את וויילס.
עם זאת, דובר בטיחות הכבישים של גזע, פיט וויליאמס, אמר כי הנתונים של ארגון המנועים עצמו מצביעים על בעיית הנהגים המשתמשים בטלפונים ניידים שמאחורי ההגה “רחוק מלהיעל”.
• אותות הטלפון הנייד של הנהגים שישמשו לניהול תנועה
“אנו חושדים כי נהגים רבים יהיו סקפטיים מאוד לגבי הממצאים הללו מכיוון שהם לא משקפים את מה שהם רואים על בסיס יומיומי,” אמר.
נתוני ה- DFT בדקו גם את השימוש בחגורת הבטיחות, והראו את שיעור הנהגים הדבקים לחוק, שופר מ -95.3 אחוזים בשנת 2014 (למעט ויילס) ל 96.5 אחוזים בשנת 2017.

האם אתה משתמש בטלפון הנייד שלך בזמן נהיגה, או שאתה עד לנהג אחר שמשתמש בשלהם? הודע לנו בתגובות למטה …