Uncategorized

וולוו משתמשת בטכנולוגיית blockchain על פני קובלט אתי אתיקה חששות

וולוו היא להשתמש בטכנולוגיית blockchain כדי לעזור לה להתחקות אחר מקורו של הקובלט המשמש במכוניות החשמליות שלה, כמו טעינה XC40.
קובלט הוא רכיב חיוני לסוללות במכוניות חשמליות, כמו גם סמארטפונים ומחשבים ניידים. אולם כאשר כ- 60 אחוז מהקובלט בעולם שמגיע מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC), אחת המדינות העניות בעולם, חששות מפני מוקשים לא מוסדרים וכורים לילדים הובילו את וולוו להכניס את הטכנולוגיה למעקב אחר מקור.
פרסומת – המאמר ממשיך להלן

• מכוניות החשמל הטובות ביותר למכירה
Blockchain עובד על ידי יצירת ‘ספר ספר’ דיגיטלי, או בסיס נתונים, שניתן לשתף אותו באופן אלקטרוני בין מחשבים לחברות, מבלי להשתנות. Cryptocurrencies, כמו ביטקוין, סומכים על טכנולוגיית blockchain כדי לעקוב אחר תשלומים ולשמור על אבטחת המטבע. Blockchain משמש כבר כמה חברות יהלומים כדי להבטיח יהלומי דם, שנכרים באזורי מלחמה למימון חיילים ושכירי חרב, אינם עושים את דרכם לשוק.
Auto Express הדגיש את החששות מפני רשתות אספקת קובלט בסוף 2018, כששאלנו את כל השחקנים הגדולים בשוק ה- EV מאיפה הגיע הקובלט שלהם. אף יצרן לא הצליח להבטיח שסוללות ה- EV שלה היו נקייה מ- DRC קובלט, אם כי ב.מ.וו אמרה כי היא מתכננת להפסיק להשתמש בעתיד בקובלט של קונגולזה. עם זאת, אפילו פיתרון זה אינו ללא בעיות, מכיוון שמוקשים המספקים תעסוקה חיונית עבור חלק מתושבי DRC.