Uncategorized

“מיזוג טסלה? מה דעתך על אחד עם פולקסווגן? “

מיזוגים בין חברות רכב ענקיות אינם דבר חדש. המותג Stellantis לאחרונה, איחוד בין Groupe PSA ל- FCA, איחד 14 חברות בודדות כולל מזראטי ווקסהול, שהאחרון שלהן נרכש רק על ידי הורה PSA שלו לפני שלוש שנים.
כאשר מפיקים ברחבי העולם מעוניינים לאחד משאבים, עלויות פיתוח, ויותר ויותר, פליטות פחמן-חמצני, ניתן למצוא את הסיכוי למיזוג בין יצרנית EV טסלה, לבין קבוצת פולקסווגן. מכיוון שבעוד שהדחיפה של קבוצת פולקסווגן למכוניות חשמליות נמצאת כעת במלואה, פליטת ה- CO2 הממוצעת של היצרן הגרמני עמדו על 123.6 גרם/ק”מ החל מהמרץ השנה על פי אנליסטים בג’אטו, כנגד יעד עמלה אירופית של 95 גרם/ק”מ לשנת 2021.
פרסומת – המאמר הקצר נמשך להלן

יצרני מכוניות שלא פוגשים כי היעד של צי 95 גרם/ק”מ פונים לקנסות גדולים וחברות מסוימות, כמו FCA, כבר שילמו כדי ‘לבטל’ את פליטותיהם עם טסלה ברכישה כדי לקזז עונשים פוטנציאליים. שותפות פולקסווגן/טסלה מפוצצת מלאה תשפיע באופן משמעותי על פליטות הצי של קבוצת פולקסווגן. קבוצת פולקסווגן, בינתיים, יכלה ליישם את הידע המוני-ייצור ההמוני ללא עמיתים שלה על מכוניותיה של טסלה.
ישנן אינדיקציות אחרות לכך שמיזוג בין טסלה לקבוצת פולקסווגן יכול להיות אפשרי. הבוס של טסלה, אלון מאסק, אמר לאחרונה: “אנחנו בהחלט לא מתכוונים להשיח השתלטות עוינת, אבל אם מישהו היה אומר שזה יהיה רעיון טוב להתמזג עם טסלה, היינו מנהלים את השיחה הזו.”